Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Zenei streaming 100 millió felett decemberben. Megváltozott a világ?

ZENEI STREAMING 100 MILLIÓ FELETT DECEMBERBEN. MEGVÁLTOZOTT A VILÁG?

A streaming korai szakaszában a művészek, zeneírok és label közösségek körében kételyek merültek fel. Vajon mekkora méretnél van értelme valódi streaming piacról beszélni? Általában a válasz erre 100 millió előfizető volt. Decemberben a piac elérte ezt a mérföldkövet, az évet 100.4 millióval zárta. Figyelemre méltó év volt ez a streaming-nek, de a kérdés még mindig nyitott.

 

Egy zenehallgatási módról beszélünk a hagyományos terjesztések mellett vagy alapjaiban változik meg a zenéről alkotott képünk. A zene, mint megvásárolható termék, esetleg mint szolgáltatás lesz a jövőben? A zeneipari trendekből sem mondhatjuk meg, hogy egyértelműen mi lesz a vége a történetnek. A hozzászólások között kérlek osszad meg velünk, hogy te hogyan látod a jövőt és mi lenne a kívánatos irány.

A streaming felkeltette a befektetők figyelmét

A piacról tudni lehetett, hogy valamikor eléri ezt a mérföldkövet, de ennek gyorsasága sokakat meglepett. Az évet végignézve viszont egyre valószínűbb volt, hogy bekövetkezik még 2016-ban. A főbb label-ek 10%-os bevételnövekedést értek el a Q2-ben, aminek a fő összetevője a streaming bevétel volt, amely 52%-kal emelkedett. A Spotify és Apple előfizetői növekedési számháborúzása, a Spotify közelgő IPO-ja, a Vevo 500 millió USD-s finanszírozása elért egy olyan szintet a zeneiparban, amely felkeltette a pénzügyi intézmények érdeklődését. Az ágazat talán ennek segítségével kilábalhat az Internet elterjedése óta tartó tartós és lassú recessziójából.

 

A Spotify diktálja a tempót

A Spotify folyamatosan vezeti a piacot, amióta csak először megszerezte. Ami a legmeglepőbb a részesedést is meg tudta őrizni. A 2015-ös évben 42%-os részesedést kisebb ingadozásokkal 2016 végére 43%-ra tudta növelni. Egy olyan komoly, tőkeerős ellenfélnél, mint az Apple, ez nagyszerű eredmény. A piacot e két szereplő dominálja. A Youtube is vesztett piaci részesedéséből, melynek egyik oka a zenei streaming-ben keresendő.

 

Kritikus tömeg?

A előfizetői számok növekednek, de 100 millió egy új világot jelent? Hirtelen paradigmaváltások szinte sosem következnek be, a zeneiparban is inkább egy evolúciónak lehetünk majd tanúi. A streaming minden várakozást felülmúlva változik. A bevételek növekedésével az alkotók elégedetlensége csökken és a label üzleti modell is változik. A kevésbé ismert alkotók azonban továbbra is küzdenek a jövedelemszerzésést. A letöltés alapú eladások esnek, a kisebb label-ek előfizetői bázisa nő, de nem átütő mértékben, hogy alapozni lehessen erre.

 

Összehasonlításképpen a 100 millió 2016-ban a Q3-ban összejött és nem globálisan, hanem csak az USA piacot tekintve. A letöltés alapú és a hagyományos zeneterjesztés zsugorodása nagy valószínűséggel az elkövetkező években is folytatódni fog. A streaming dinamikus növekedése viszont lehetővé teheti, hogy az alkotó nagyobb szeletet kapjon a jövedelemből és a hallgató is barátibb áron jusson szórakozáshoz.

 

 

Forrás: musicindustryblog
Szerző: Skeldar

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kapj extra kedvezményeinkből!

Megosztás:

További bejegyzések