Kick (lábdob) készítés, tippek és trükkök Ableton környezetben

[av_textblock textblock_styling_align=” textblock_styling=” textblock_styling_gap=” textblock_styling_mobile=” size=” av-desktop-font-size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-jwksyd5l’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]
Ebben a leírásban bemutatjuk, hogy hogyan kell kicket készíteni sampling és szintetizátor használatával.

kick ableton session

Előszó

Néhány hónapja kerestünk egy jó, ingyenes lábdob szintetizátor plug-int 64-bites VST formátumban, de nem találtunk semmi használhatót. Ekkor határoztuk el, hogy megcsináljuk a sajátunkat. Elkezdtünk kickeket készíteni sampling és szintézis használatával.

A koncepció

Az alapötlet, amit más lábdob plug-inekben is láthatunk, hogy samplet használunk az attackhoz és szintetizálást a basszusdob testéhez. Ez egy működő módszer és könnyen használható, nagyszerű eredmények érhetők el vele.
[/av_textblock]

[av_promobox button=’yes’ label=’Érdekel’ link=’manually,https://sonicschool.hu’ link_target=” color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ label_display=” icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ box_color=” box_custom_font=’#ffffff’ box_custom_bg=’#444444′ box_custom_border=’#333333′ av_uid=’av-jwkt1ed3′ admin_preview_bg=”]
Érdekel, hogyan lehet ütős lábdobokat készíteni? Gyere el iskolánkba és tanulj a legjobbaktól!
[/av_promobox]

[av_textblock textblock_styling_align=” textblock_styling=” textblock_styling_gap=” textblock_styling_mobile=” size=” av-desktop-font-size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-jwksyp6m’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

Projekt beállítások

A projekthez a következő beállításokat használjuk:

  • Tempo: 120 BPM,
  • Time Signature 4/4,
  • G0 minden lábdob hangjegyhez.

kick bpm

Alapvető plug-inekben

A következő hangszereket és effekteket fogom használni az Ableton Suite-ból az egyedi lábdobokhoz:

  • Instrument rack
  • Simpler
  • Analog
  • Operator
  • Compressor
  • Limiter
  • Amp
  • Saturator
  • Reverb
  • EQ Eight

Kick és 2x Simpler

A kickhez kiválasztunk egy attack és egy body sample-t, amit a Simplerbe töltünk be és szűrjük 600 Hz-en HPF-el és LPF-el.

Hangszerek:

  • Simpler: Attack, szűrő HP24 600 Hz-en,
  • Simpler: Body, szűrő LP12 600 Hz-en.

Effektek:

  • Compressor: 7:1 ratio, 4 ms attack, 30 ms release,
  • EQ Eight: low shelf cut, 60 Hz, -4,5 dB.

Lábdob, Simpler és Operator

A második kicket Simplerrel és Operatorral készítjük el. A szintetizátor részt az Operator kezeli, így biztosítva a kick testét.

A szinusz hullámokat mindkét művelethez használjuk. A test rész rövid decay-t és pitch modulációt használ.

kick operator

Hangszerek:

  • Simpler: Attack, szűrő HP24 600 Hz-en,
  • Operator: Body, szűrő LP24 670 Hz-en, attack 0, decay 600ms, pitch env +12st 100%, Op A szinusz 0 dB, Op B szinusz -30 dB.

Effektek:

  • Compressor: 2:1 ratio, 6 ms attack, 50 ms release,
  • Limiter: alapbeállítás.

Lábdob, Simpler, Operator és Amp

Ez hasonló az előző példához, de más effekteket is használunk majd. Az Amp a hang karakterisztikáját változtatja meg, hogy könnyedebb legyen.

kick amp

Effektek:

  • Compressor: ugyanaz, mint az előzőnél,
  • Amp: Clean beállítás, 3-as Gain, 10-es Bass, 2.9 Middle, 5.2 Treble, 3-as Presence, 49%-os dry wet,
  • Limiter: ugyanaz, mint az előzőnél.

Kick, Simpler, Operator és Amp torzítással

Nagyon hasonló ez is, mint az előző példa, de az Amp agresszívabb beállításával torzítást idézünk elő, majd EQ-val kiegyenlítjük a hang kis energiáját.

Effektek:

  • Compressor: ugyanaz, mint az előzőnél,
  • Amp: Heavy beállítás, 3-as Gain, 8,8 Bass, 9-es Middle, 4,6 Treble, 3-as Presence, 23%-os dry wet,
  • Limiter: ugyanaz, mint az előzőnél.

Kick, Simpler és Analog

Nagyon szintetikus és robotszerű lábdob hangot állítunk elő, mivel négyzetes hullámot használunk az Analogban. Pitch envelope-ot nem állítunk be, de így is beleillik a koncepcióba.

Hangszerek:

  • Simpler: attack, szűrő HP24 600 Hz-en,
  • Analog: body, szűrő LP12 189 Hz-en, attack 0, decay 626 ms, négyzetes hullám.

Effektek:

  • Compressor: 2:1 ratio, 5,4 ms attack, 36 ms release,
  • Limiter: alapbeállítás.

Kick, Simpler, Analog és Saturator

Ez is hasonlít az előző példához, de a Saturator segítségével egy más vibrációt adunk a hangnak.

kick saturator

Effektek:

  • Compressor: 1.6:1, 5.4 ms attack, 36 ms release,
  • Saturator: Analog clip, +16 dB, output -7 dB, 50%-os dry wet,
  • Limiter: alapbeállítás.

Kick, Simpler, Operator, Amp és Reverb

Az érdekesség az, hogy használhatunk Reverb-öt, hogy valószerűbb hangzást adjunk a kick-nek. Nagyon óvatosan kell használni a Reverb-öt, mivel az effektet könnyen túl lehet tolni. Állítsuk be monóra nagyon rövid decay-jel és predelay-jel.

Effektek:

  • Compressor: ugyanaz, mint az előzőnél,
  • Amp: Lead type, 3-as Gain, 4-es Bass, 7-es Middle, 5-ös Treble, 3-as Presence, 10%-os dry wet,
  • Reverb: 2.5 Size, 0 Stereo, 593 ms decay, 16 predelay, 40%-os dry wet,
  • Limiter: alapbeállítás.

Phase beállítás

Az Operatorban beállíthatjuk fokokban az induló fázisát a hullámnak. A megfelelő beállítással olyan hangot hozhatunk létre, amelynek nagy része klikkszerű.

3-as band használata 2 helyett

A 3-as band is működik a kick spektrumában. A három band az jelenti, hogy alacsony, közepes és magas. EQ-val, hangszeres rackkel és effekt rackkel könnyen előállítható.

Bónusz tipp

Érzésed szerint cserélgesd az effekteket! Sosem lehet tudni, mikor bukkansz egy neked kellő hangra. A Limiter azonban többnyire a chain végére megy, hogy megelőzzük vele a pattogást.

Iratkozz fel hírlevelünkre és kapj egyedi kedvezményeket képzéseinkből!

Skeldar

Forrás: Tuts+ Burucs Ádám cikke!
[/av_textblock]

Megosztás:

További bejegyzések